
I dag morgens fikk jeg en sms av adv. John M.Hammervoll. Mitt forsikringsselskap igjennom innboforsikringen dekker advokathjelpen jeg trenger i forhold til den saken jeg havnet da jeg solgt min leilighet. Det tok Hammervoll under 1 døgn å rette opp det som var feil og 3 dager med å få svar fra mitt vanlig forsikringsselskap at min innboforsikring dekket advokathjelp i dette tilfelle.
Jeg ble jo griselurt av en selger ved tidligere kjøp og der hadde jeg kjøpt forsikring av Help som jeg trodde skulle hjelpe meg som huskjøper. Det er det verste marerittet jeg noen gang har opplevd. Og som jeg står i ennå. Uansett hva som kommer opp av info så er det ingenting de kan hjelpe meg med. Når selgers eierskifteforsikringsselskap og hans personlige advokat sier noe så er advokaten til Help handlingslamma.
Jeg fatter egentlig ikke hva jeg har betalt Help for. Jeg får hele tiden en opplevelse av at de arbeider for svindleren og ikke meg som har betalt forsikringspremie for å få hjelp. Det toppet seg helt for meg da de sendte meg en mail hvor de forsto at selger hadde glemt et dokument som fortalte at det var råte og lekkasje i et tak, fordi det var 4 år gammelt. Derfor kunne jeg ikke kreve noe av dem. Boligsvindleren hadde skrevet i sin egenmeldig at han ikke visste om noe annet enn det han hadde opplyst, 2 dager etter at jeg overtok huset så fikk jeg brev av en nabo som viste at råte og lekkasje hadde vært kjent for tidl. eier siden 2004. Help mener at slike egenmeldinger egentlig ikke har noe å si derfor er ikke dette noe argument for meg å komme med. Nå har Help send min klage inn til Finansklagenemda og avventer svar fra dem. Hvorfor de går til denne nemda vet jeg ikke.
For ikke lenge siden kom det opp en ny info om denne boligsvindelen. Jeg sendte dette over til Help og fikk en mail tilbake hvor de sier at dette ikke er noe de kunne forholde seg til. En av advokatene som arbeider i Hammervoll og Pind tok en telefon til Help. Etter den telefonen kunne plutselig Helpadvoakten likevel skrive et tillegg til saken.
Hva sitter jeg igjen med av erfaringer etter å ha havnet i trøbbel både som boligkjøper og selger er: Bruk folk som kan sine saker og benytt innboforsikringen. Slik jeg opplever det så har jeg påført meg mye unødig økonimske bekymring og helseplager ved at jeg tegnet bolikjøpsforsikring hos Help. Jeg opplever at advokatene der hjelper seg selv og sitt firma og ikke meg som hjelpetrengende.
Helpadvokaten sa til meg at de betaler aldri ut noen erstatning og ikke arbeider de for at du skal få erstatning noe annet sted heller, så jeg vet ærlig talt ikke hvorfor man skal betale dem en forskringssum. Kanskje de kun bidrar til å vise deg at boligsvindel er ok